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고블린 메버릭 800 조립기 Part.2 (설명서와 다른 부분 Tail Blade, Set Screw) Goblin Maverick 800 Assembly Part.2 (Different parts from the manual, Tail Blade, Set Screw) 본문
고블린 메버릭 800 조립기 Part.2 (설명서와 다른 부분 Tail Blade, Set Screw) Goblin Maverick 800 Assembly Part.2 (Different parts from the manual, Tail Blade, Set Screw)
Jerry_Lee_99 2024. 1. 4. 04:40지난 포스팅 정리
지난 포스팅에서는 Goblin Maverick 헬기 정품등록에 대해 다루었다.
이번 포스팅은 간단한 조립기에 대해 다루고자 하며 조립 중간중간 설명서와 약간 다른 부분, 이해하기 어려웠던 부분에 대해 다루고자 한다.
In the last post, we covered the genuine registration of the Goblin Maverick helicopter.
This post intends to deal with a simple assembly machine and deals with parts that are slightly different from the manual in the middle of the assembly and parts that were difficult to understand.
1. 3 엽 블레이드 / 2 엽 블레이드
SAB사의 헬기는 소문대로 조립하기 굉장히 수월했고 설명서 또한 굉장히 직관적으로 이루어져 있어 초보자도 쉽게 조립할 수 있을 정도이다.
설명서를 보면서 차근차근 조립하다 보면 어느새 조금씩 헬기의 외형이 완성되는 것을 확인할 수 있다.
SAB's helicopter was very easy to assemble as rumored, and the instructions were very intuitive, making it easy for beginners to assemble.
If you assemble it step by step while looking at the instructions, you can see that the appearance of the helicopter is gradually completed.
대부분의 대형 RC헬기는 모두 그렇겠지만 저렴한 중국산 헬기와는 차원이 다를 정도의 견고함이 느껴진다.
헬기를 조립하면서 느낀 점은 단차가 거의 없으며 부품의 견고함이나 강성 또한 굉장히 우수하다.
오차 없이 딱딱 맞아떨어질 때의 그 쾌감은 감히 표현할 수 없다.
막힘없이 술술 조립이 이루어지며 시간 가는 줄 모르고 조립했다.
Most large RC helicopters do the same, but they feel solid enough to be different from inexpensive Chinese helicopters.
What I felt while assembling the helicopter is that there is little step, and the robustness and rigidity of the parts are also very good.
I dare not express the pleasure of fitting without error.
It was assembled without any delay, and it was assembled without time passing by.
어느덧 꼬리 부분까지 조립을 하고 있었고 여기까지 조립에 어려움은 전혀 없었다.
문제는 테일 조립에서 발생했다.
고블린 메버릭 800 기체의 경우 테일(꼬리)이 3 엽 블레이드로 이루어져 있다. (하단 사진 참고)
3D 헬기의 특성상 3D기동을 해야 하기 때문에 테일 서보로 테일의 방향을 바꿔줘야 한다. 따라서 2 엽구조와 3 엽구조는 조립 방법이 완전히 다르다.
I was already assembling the tail part, and there was no difficulty in assembling it up to this point.
The problem occurred in the tail assembly.
In the case of the Goblin Meberick 800 gas, the tail (tail) consists of three-leaf blades (see picture below)
Due to the nature of the 3D helicopter, 3D startup is required, so the direction of the tail needs to be changed with tail servo. Therefore, the assembly method of the two-leaf structure and the three-leaf structure is completely different.
그런데 설명서는 아무리 확인을 해봐도 2엽 블레이드로 이루어져 있었다.
어디부터 잘못된 것일까 혹시나 다른 부분의 그림은 3 엽으로 이루어져 있을까 넘겨 보았지만 모두 2 엽 블레이드로 표현되어 있었다.
However, no matter how hard I check the instructions, they were made up of two-leaf blades.
Where did it go wrong? I looked over whether the other part of the picture was made up of three leaves, but they were all expressed in two-leaf blades.
SAB사에서 Goblin Genesis Model과 조립이 거의 유사하여 Maverick 기체에 Genesis Model 설명서를 넣었다. 설명서에 Genesis로 표기되어 있음.
나중에 박스를 뒤져보니 3장으로 이루어진 추가 설명서본이 있었고 그 설명서에 3 엽 테일 블레이드 조립 방법이 설명되어 있었다.
SAB company put the Genesis Model manual on the Maverick aircraft because the assembly was almost similar to the Goblin Genesis Model. It is indicated as Genesis in the manual.
Later, when I looked through the box, there was an additional manual of three sheets, which explained how to assemble the three-leaf tail blade.
추가설명서에 GENESIS 매뉴얼을 대체한다고 나와있다.
3 엽 블레이드는 추가 설명서를 참고하여 조립하면 된다.
Additional instructions indicate that it replaces the GENESIS manual.
Three-leaf blades can be assembled by referring to the additional instructions.
2.Set Screw
두 번째 문제는 Linkage ROB B Assembly 부분에서 발생했다.
The second problem occurred in the Linkage ROB B Assembly part.
링키지 파트로 메인 블레이드 피치 각을 조절하기 위해 서보 3개에 연결되는 부분이다.
문제는 설명서에도 M2.5 X 18mm Set Screw로 조립을 하라고 되어 있는데 실제로 M2.5 X 18mm Set Screw가 부품으로 들어있지 않다.
아무리 찾아봐도 M2.5 X 18mm 부품은 보이지 않고 M2.5 X 40mm Screw가 들어있다는 것이다.
설명서에 설명되어 있듯 hole과 hole사이 간격이 46mm가 되어야 하는데 40mm Screw를 사용할 경우 길이가 택도 없을 뿐만 아니라 억지로 끼웠더니 파트가 깨져버렸다.
다행히 스페어 파트가 하나 들어있었지만 그것 또한 40mm 스크루였고 어쩔 수 없이 절단해서 사용했다.
원래 길이가 40mm인 Screw를 절단하였더니 나사산이 영향을 미치는 범위가 굉장히 적었고 보기에는 문제가 없는 것처럼 보였다. 그러나 문제는 서보 테스트를 위해 서보를 동작시킨 순간 발생했다.
순간접착제로 강하게 고정했음에도 불구하고 모터의 강한 토크로 인해 사진에서 처럼 힘없이 쭉 빠져버렸다.
The linkage part is a part connected to three servos to adjust the pitch angle of the main blade.
The problem is that the manual also says to assemble with an M2.5 X 18mm Set Screw, but the M2.5 X 18mm Set Screw is not included as a part.
No matter how hard you look, you can't see M2.5 X 18mm parts, but it contains M2.5 X 40mm Screw.
As explained in the manual, the gap between the hole and the hole should be 46mm, but when using a 40mm screw, the length is not only untagged, but the part was broken when forced to insert it.
Fortunately, there was one spare part in it, but it was also a 40mm screw and I had no choice but to cut it and use it.
When the original screw with a length of 40mm was cut, the extent of the impact of the thread was very small and there seemed to be no problem. However, the problem occurred the moment the servo was operated for the servo test.
Despite being strongly fixed with instantaneous glue, the motor's strong torque caused it to fall out without strength as shown in the picture.
물론 이 상태로 비행을 하진 않았겠지만 만약 비행 중에 저런 일이 발생했다면
어마무시한 견적이 발생했을 것이다.
아무래도 40mm Screw로는 해결하기 힘들 것 같고 해외 직구를 통해 구매를 하려고 한다.
Of course, I wouldn't have flown in this condition, but if that happened during the flight
An enormous estimate would have occurred.
I think it will be difficult to solve it with 40mm Screw, and I am going to buy it through overseas direct purchase.
정상적인 부품이 제대로 포함되어 있지 않다는 것이 놀랍지만 어쩔 수 없다.
새로 구매해서 수리를 진행하고자 한다.
다음 포스팅은 수리하는 것에 대한 글을 작성하고자 한다.
It's surprising that normal parts are not included properly, but I can't help it.
I'd like to purchase a new one and proceed with the repair.
The next post I'd like to write about repairing.